Başvuru Koşulları

Etkinlik kapsamında referans alınan ilkokul düzeyi sınıf öğretmenliği, ortaokul düzeyi fen bilgisi eğitimi ve ortaöğretim düzeyi fizik/kimya/biyoloji eğitiminin fen bilimleri alanındaki öğretmen eğitimine ve lisansüstü eğitim-araştırma izdüşümüne katma değer sağlayacağı öngörülmektedir.  Özellikle son dönemde geliştirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli fen bilimleri öğretim programlarında dijitalleşen öğrenme ortamları açısından hedef kitlenin katılımcılar aşağıda belirtilen ölçütlere göre belirlenecektir.

1- Fen bilgisi eğitimi (ortaokul), fizik eğitimi (ortaöğretim), kimya eğitimi (ortaöğretim), biyoloji eğitimi (ortaöğretim) ve sınıf öğretmenliği (temel eğitim) alanında lisansüstü düzeyde öğrenci olmak; ayrıca hâlihazırda kamu-özel okul bünyesinde hizmet içi statüde ortaokul/lise kademesinde fen bilgisi/fizik/kimya/biyoloji öğretmenliği ya da ilkokul düzeyinde sınıf öğretmenliği görevinin yanı sıra aynı zamanda fen bilimleri/fizik/kimya/biyoloji eğitimi ve r eğitimi alanında lisansüstü öğrenci olmak,

2- Lisans düzeyinde fen bilimleri öğretimi laboratuvar uygulamaları I-II, fen bilimleri laboratuvar uygulamaları, fizik laboratuvarı, kimya laboratuvarı, biyoloji laboratuvarı, laboratuvar yaklaşımları, fen bilimleri laboratuvar uygulamaları, bilgisayar destekli fen bilimleri eğitimi konularında en az bir ders almış olmak,

3- Dijital öğrenme platformları, dijital öğrenme ortamlarına yönelik hazırbulunuşluğu destekleyici nitelikte fen eğitiminde laboratuvar ve teknoloji entegrasyonu, öğretim teknolojileri, bilgisayar destekli fen bilimleri, gerçek/sanal/hibrit laboratuvar uygulamaları ile ilgili ön bilgi ve temel düzeyde beceri sahibi olmak ya da lisansüstü eğitim ve araştırma faaliyetlerinin bu temalar ile ilişkili olduğunu ortaya koyan yazılı beyanlar, araştırma kanıtları esas alınacaktır.

4- Ankara ilindeki üniversitelerde okuyan ortaokul ve ortaöğretim düzeyi fen bilimleri öğretmenlikleri ile sınıf öğretmenliği programlarında lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğrenciler projeye katılımcı olarak başvuru yapabilir. Proje kapsamında proje süresince konaklama, ulaşım ve yemek giderleri karşılamayacak olup, bu çerçevede ikamet yeri Ankara ili dışında bulunan veya Ankara ili dışındaki üniversitelerden başvurmak isteyen ortaokul/lise düzeyi fen bilimleri/fizik/kimya/biyoloji öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği lisansüstü programlarındaki öğrencilerin sözü edilen konaklama, ulaşım ve iaşe giderleri öğrenciler tarafından karşılanması gerekmektedir. Bu durumda il dışından başvurusu kabul edilecek öğrencilerde başvuru koşulları ve bilgilendirmeye ilişkin sunulacak matbu formun imzalı ön onayını taratarak başvurması önem arz etmektedir.

5- Başvurunun fazla olması durumunda katılımcılardan ilköğretimden yüksek öğretim kademesine kadar fen eğitimine ve öğretmen eğitimine dair alana nasıl bir katkı sağlamak istediğine dair lisansüstü eğitim ve araştırma alanlarında çalıştığı anahtar kelimeler, yaptığı çalışmaları içeren proje konusu ile ilişkili CV ve niyet mektubu istenecektir.

Sanal laboratuvar fen bilimleri eğitimi (ilköğretim/ortaöğretim) ve sınıf öğretmenliği (temel eğitim) alanında lisansüstü öğrencilerine uygulanması sanal laboratuvar etkinlikler hazırlayabilme bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamak amaçlanmıştır. Yapılan eğitimler sonunda hazırlanan etkinlik planının sunulması istenmektedir. Yapılacak bu çalışmalar etkinliğin kapsamını oluşturmaktadır.

Etkinlik kapsamında katılımcılara fen bilimleri eğitimi (ilköğretim/ortaöğretim), ve sınıf öğretmenliği (temel eğitim) alanında lisansüstü öğrencisi öğretmen eğitiminde sanal laboratuvar uygulamalarına yönelik kuram ve uygulamayı bütünleştirici eğitimler verilerek akabinde izleme çalışmaları ile proje tabanlı ürünlere dönüştürmeleri hedeflenmiştir. Atölye ve etkinliklerin niteliği yönüyle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, fen bilimleri, fizik, kimya, biyoloji ve sınıf eğitimine dayalı öğretmen yeterlikleri, k12 becerileri, 21. yy dijital becerileri ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi’nin öğretmen eğitimi ve fen bilimleri eğitimi alanlarına özgü yetkinliklere yönelik yapılandırılması hedeflenmiştir. Ayrıca fen bilimleri ve sınıf eğitiminde bilimsel problemlere teknoloji entegrasyonu ile yenilikçi çözümler geliştirmede bilgi işlemsel düşünme, temel programlama dilleri, yapay zekâ, veri bilimi, sanal-artırılmış gerçeklik, disiplinlinlerarası entegrasyona dayalı sanal/hibrit laboratuvar uygulamaları referans alınmıştır. Bu doğrultuda sanal laboratuvar öğretim tasarımına yönelik çok boyutlu ve sarmal yapıdaki atölyelerde kuramsal çerçeve, dijital beceri ve yetkinlikler, lisansüstü akademik eğitim-araştırma odakları ve mesleki gelişim uygulamalarına yönelik nitelik alanlarında hedef kitlenin ihtiyaçları eğitim programında yapılandırılmıştır.

 Başvurular: ibrahimyuksel@gazi.edu.tr mailine gerekli belgelerle yapılması gerekmektedir.

background image